Історія 6 клас

Структура держави і суспільства в
            Стародавньому Єгипті
                   (розробка уроку зі всесвітньої історії у 6 класі)
  
                                  Учитель – Коваль Наталія Арсентіївна

Мета:розглянути процес утворення держави у Стародавньому Єгипті, охарактеризувати владу і суспільство; вчити учнів працювати з картою, розвивати вміння виділяти з матеріалу факти для характеристики населення, вчити описувати ілюстрації, виправляти помилки; виховувати інтерес до історії.
                                                 Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.     Що таке держава?
2.     Чим держава відрізняється від країни?
3.     Як і чому, на вашу думку, утворюються держави?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Об’єднання Єгипту
2.     Організація влади
3.     Єгипетське суспільство
4.     Будівництво пірамід
Розповідь учителя і робота з картою (с.47) і презентацією.
      Важка праця в умовах спекотного клімату й щорічних розливів Нілу потребувала великих зусиль тисяч єгиптян.  Поступово племінні вожді  об’єднали під своєю владою окремі частини Єгипту. Це призвело до виникнення невеликих держав -  номів на чолі з номархами, які очолювали військо, були верховними жерцями, керували будівництвом дамб і каналів. Номи воювали між собою, найсильніші перетворювалися на царства. До кінця ІV тис. до н. е. лишилося тільки два великих царства- Північне – у Нижньому Єгипті та Південне – у Верхньому Єгипті.
     Близько 3000р. до н. е. цар Верхнього Єгипту Міна об’єднав обидва царства. Столицею було місто Мемфіс.
     На чолі держави стояв цар – фараон. Імені фараона ніколи не називали, а звали його Пер-О («Великий дім»). Грецькою це звучало як фараон.
Робота з ілюстрацією «Урочиста поява фараона» (с. 48)
-         Як ставилися єгиптяни до фараона?
Робота зі схемою (учні переглядають презентацію і вибудовують схему, даючи характеристику всіх верств населення)
                                                    Влада
                                                    Фараон

Жерці                  Візир, вельможі, номархи, чиновники                   Армія 

                                                         Населення
  
       Селяни                                                                                     Ремісники
                                                       
                                                              Раби
Робота з підручником. Єгипетське суспільство (с.49)
Завдання: описати верстви населення Стародавнього Єгипту
Розповідь учителя
     Піраміди – величезні кам’яні споруди, гробниці фараонів Стародавнього Єгипту.
     Будівництво. Жерці обирали місце і окреслювали основу за сторонами світу. Проводили спеціальний ритуал. Збирали людей, посилали в кар’єр, де готувалися блоки. Потім йшли на будівельний майданчик. В середньому на ньому працювало 25 тис. людей. Піднімали 30-тонні блоки на висоту понад 140 метрів.
       Піраміди – гробниці для фараонів. Душа людини житиме доти, доки вона матиме куди повернутися.
       Муміфікація.
       Піраміда Джосера.
      Піраміда Хеопса. Великий Сфінкс.
ІV.Підсумки та висновки
Завдання 1
Вибрати і аргументувати причини виникнення держави
   1.Захист від іноземців
   2.Веління богів
   3.Іригаційні роботи
   4.Виступи рабів
   5. Підкорення общинників
    6. Розвиток культури
    7.Велике будівництво
     8. Природні умови
Завдання 2
Проведення міні-квесту за матеріалом теми

V. Домашнє завдання: параграф 11





Особливості розвитку Дворіччя
      (Розробка відкритого уроку зі всесвітньої історії у 6класі)

                                                    Учитель – Коваль Наталія Арсентіївна
 Мета уроку:розглянути природно – географічні умови розвитку Дворіччя, охарактеризувати спосіб життя жителів та утворення перших міст-держав, визначити особливості розвитку Вавилонської держави за часів правління Хаммурапі; вчити учнів працювати з картою, підручником, термінологією, розвивати логічне мислення, вміння робити висновки та узагальнення; виховувати повагу до історії, повагу до законів.

                         Хід уроку
1.  Організаційний момент
2.  Актуалізація опорних знань учнів
Як впливають природно-географічні умови на спосіб життя населення?
3.Вивчення нового матеріалу
1. Географічне положення та природа Дворіччя
2.Спосіб життя населення Дворіччя  в ІІІ – ІІ тис. до н. е.
3. Піднесення Вавилона за часів Хаммурапі
Робота з картою (с.66)
-         Тигр і Євфрат, що беруть початок з Кавказу
-         Перська затока
-         Месопотамія
     Зробити припущення: Як природні умови впливали на спосіб життя населення?
    Порівняти припущення з текстом підручника (п.1, с. 66 – 67)
      Коротке порівняння Єгипту і Дворіччя
      Розповідь учителя
      Шумери і аккадці, що заселили Дворіччя, створили держави Шумер і Аккад . Вони обєдналися в Шумеро – Аккадське царство.
      Основні заняття – землеробство і скотарство. Винайшли плуг.
      Основне плодове дерево – фінікова пальма.
       Глина – основний матеріал.
       Клинопис.
       Шумери та аккадці заснували багато міст-держав. Кожне з них мало свої закони, органи управління і військо. У центрі – головний храм – зик урат.
       Робота з підручником (с. 69)
       Який вигляд мало місто-держава?
        Розповідь учителя
       Міста воювали між собою. На Дворіччя напали племена амореїв, які заснували Вавилон. Найбільшої могутності держава досягає у ІІ тис. до н. е. за царя Хаммурапі, який правив у 1792 – 1750рр. до н.е.
        Записати в зошити:
        Правління Хаммурапі:
-         Розширив територію;
-         Поділив на області;
-         Скасував борги бідняків;
-         Створив митну службу;
-         Будував канали;
-         Заборонив продаж землі за борги;
-         Контролював торгівлю;
-         Створив писані закони.
Ім’я Хаммурапі уславилося саме завдяки писаним законам
Робота з документом
Завдання: ознайомитися з документом і визначити, які з положень можна застосовувати сьогодні, а які – ні.
Презентація (робота з презентацією)
4.  Підсумки та висновки
5.  Домашнє завдання: опрацювати параграф

Немає коментарів:

Дописати коментар